Narrow your search
Listing 1 - 2 of 2
Sort by

Book
Hoe coach ik mijn klas? : de basisgids voor klassenmanagement
Author:
ISBN: 9789020966312 9020966316 Year: 2006 Publisher: Tielt Lannoo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Lesgeven is een mooi, maar veeleisend beroep. Om te kunnen leren van je eigen ervaringen en je eigen manier van lesgeven, moet je er af en toe over nadenken. Nu doen we dat wel dagelijks, maar eigenlijk hebben we er niet veel tijd voor. We bereiden voor wat we nog moeten voorbereiden, en zoeken vaak naar snelle, praktische oplossingen. Het is goed om af en toe wat langer stil te staan bij de vraag wat goed lesgeven nu eigenlijk inhoudt. Dit uiterst praktische en bruikbare basisboek biedt daarvoor heel wat informatie en inspiratie, maar ook veel concrete tips en lijstjes die je kunnen helpen. Het is geschreven vanuit de praktijk en beantwoordt vragen als: Wat is effectief onderwijzen? Hoe bevorder je de ontwikkeling van leerlingen? Hoe kun je beter luisteren naar je leerlingen? Hoe geef je positieve feedback? Hoe houd je een groep bij de les? Hoe ga je om met verschillen? En hoe ga je om met probleemgedrag en conflicten?


Book
Communicatie in de klas
Authors: ---
ISBN: 9789030192510 9789030192138 Year: 2007 Publisher: Mechelen Wolters Plantyn

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De auteurs geven de lezer inzicht in communicatieve processen die zich in de klas en daaromheen afspelen. De auteurs geven de lezers inzicht in de communicatieve processen die zich in een klas en daaromheen afspelen. Omdat leraren en leerlingen op oneindig veel manieren op situaties reageren, biedt het boek geen standaardrecepten. Het biedt mogelijkheden om klassensituaties te analyseren, groepswetmatigheden te ontdekken en daar op een effectieve wijze op te reageren. (Bron: covertekst)

Keywords

Communicatie --- Onderwijs. --- Initial didactic situation --- klassengesprekken --- communicatievaardigheden --- leraren-leerling relatie --- interpersonele communicatie --- Didactic strategies --- Communication --- Study and teaching --- Ethnicity --- Students --- Training --- Handbooks, manuals, etc. --- 37.015.31 --- 371.212 --- communicatie --- klasklimaat --- klasmanagement --- 454.22 --- didactiek --- onderwijs --- 305.2 --- Communicatievaardigheden --- Groepsdynamica --- Klasmanagement --- Klassfeer --- Omgangsvormen (Regels en afspraken) --- 454.2 --- 499.4 --- Communicatie docent-student --- Communicatieve vaardigheden --- Empowerment (zelfbeschikking) --- Klassengesprekken --- Leerlingenparticipatie --- Onderwijs --- Relatie leraar - leerling --- 484.22 --- communicatie (ler) --- communicatievaardigheden (ler) --- klasgesprekken (ler) --- Relatie leraar-leerling --- Communicatie in de klas --- communicatie (leesbaarheid) --- groepsdynamica --- leerlingenbegeleiding --- omgangskunde --- Communicatie ; onderwijs --- Leerlingbegeleiding --- Didactische beginsituatie --- onderwijsstijlen, beloningen, omgang leerkracht-leerling, straffen --- Psychologie van groepen --- Onderwijsstrategieën --- Mondelinge communicatie --- departement Lerarenopleiding 07 --- secundair onderwijs --- communicatieprocessen --- groepscommunicatie --- Klassenmanagement --- Didactiek --- Zelfstandig leren --- Coöperatief leren --- Groepsdynamiek --- 304 --- 305.8 --- didactische werkvormen --- didactisch proces --- sociale vaardigheden --- Klassengesprek --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- KUL

Listing 1 - 2 of 2
Sort by