Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Lesgeven is een mooi, maar veeleisend beroep. Om te kunnen leren van je eigen ervaringen en je eigen manier van lesgeven, moet je er af en toe over nadenken. Nu doen we dat wel dagelijks, maar eigenlijk hebben we er niet veel tijd voor. We bereiden voor wat we nog moeten voorbereiden, en zoeken vaak naar snelle, praktische oplossingen. Het is goed om af en toe wat langer stil te staan bij de vraag wat goed lesgeven nu eigenlijk inhoudt. Dit uiterst praktische en bruikbare basisboek biedt daarvoor heel wat informatie en inspiratie, maar ook veel concrete tips en lijstjes die je kunnen helpen. Het is geschreven vanuit de praktijk en beantwoordt vragen als: Wat is effectief onderwijzen? Hoe bevorder je de ontwikkeling van leerlingen? Hoe kun je beter luisteren naar je leerlingen? Hoe geef je positieve feedback? Hoe houd je een groep bij de les? Hoe ga je om met verschillen? En hoe ga je om met probleemgedrag en conflicten?
Didactiek. --- Management. --- klassenmanagement --- Teacher education. Teacher's profession --- lesgeven --- Didactics --- Didactiek --- Klassenmanagement --- #KVHB:Didactiek --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- 454 --- 454.2 --- 454.22 --- Communicatie --- Conflicten --- Conflicthantering --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Klasmanagement --- Lesgeven --- 474 --- Agressief gedrag --- Belonen --- Coachen --- Competentie --- Cyberpesten --- Didactische werkvormen --- Effectieve instructie --- Feedback --- Geweld --- JOHARI-venster --- Klas --- Leerkrachten --- Luisteren --- Onderwijs --- Ouders --- Probleemgedrag --- Schultz von Thun --- Slechtnieuwsgesprek --- Straffen --- Verschillen --- Vragen stellen --- Zelfstandig werken --- 454.21 --- Communicatie in de klas --- Onderwijs : conflicten --- Probleemgedrag : school --- 071662.jpg --- Didactiek; algemeen --- Onderwijsstrategieën --- Onderwijsstijlen --- Didactiek basisonderwijs; algemeen --- (zie ook: teleonderwijs) --- #PBIB:+SLO 220.93 --- Hoger onderwijs en achtergrond secundair onderwijs : Onderwijs : Management --- departement Lerarenopleiding 10 --- onderwijs --- didactiek --- probleemgedrag --- opvoedingsondersteuning --- Provincie West-Vlaanderen
Choose an application
De auteurs geven de lezer inzicht in communicatieve processen die zich in de klas en daaromheen afspelen. De auteurs geven de lezers inzicht in de communicatieve processen die zich in een klas en daaromheen afspelen. Omdat leraren en leerlingen op oneindig veel manieren op situaties reageren, biedt het boek geen standaardrecepten. Het biedt mogelijkheden om klassensituaties te analyseren, groepswetmatigheden te ontdekken en daar op een effectieve wijze op te reageren. (Bron: covertekst)
Communicatie --- Onderwijs. --- Initial didactic situation --- klassengesprekken --- communicatievaardigheden --- leraren-leerling relatie --- interpersonele communicatie --- Didactic strategies --- Communication --- Study and teaching --- Ethnicity --- Students --- Training --- Handbooks, manuals, etc. --- 37.015.31 --- 371.212 --- communicatie --- klasklimaat --- klasmanagement --- 454.22 --- didactiek --- onderwijs --- 305.2 --- Communicatievaardigheden --- Groepsdynamica --- Klasmanagement --- Klassfeer --- Omgangsvormen (Regels en afspraken) --- 454.2 --- 499.4 --- Communicatie docent-student --- Communicatieve vaardigheden --- Empowerment (zelfbeschikking) --- Klassengesprekken --- Leerlingenparticipatie --- Onderwijs --- Relatie leraar - leerling --- 484.22 --- communicatie (ler) --- communicatievaardigheden (ler) --- klasgesprekken (ler) --- Relatie leraar-leerling --- Communicatie in de klas --- communicatie (leesbaarheid) --- groepsdynamica --- leerlingenbegeleiding --- omgangskunde --- Communicatie ; onderwijs --- Leerlingbegeleiding --- Didactische beginsituatie --- onderwijsstijlen, beloningen, omgang leerkracht-leerling, straffen --- Psychologie van groepen --- Onderwijsstrategieën --- Mondelinge communicatie --- departement Lerarenopleiding 07 --- secundair onderwijs --- communicatieprocessen --- groepscommunicatie --- Klassenmanagement --- Didactiek --- Zelfstandig leren --- Coöperatief leren --- Groepsdynamiek --- 304 --- 305.8 --- didactische werkvormen --- didactisch proces --- sociale vaardigheden --- Klassengesprek --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- KUL
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|